• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Opel Omega

Ten blog bedzie o samochodzie Opel Omega

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Informacje o oplu+tabelka

Omega 3000 była lekko zmodyfikowaną wersją sedana Omega A. Różnice zewnętrzne, w stosunku do modelu "fabrycznego", były następujące: obniżone i utwardzone nadwozie, inny spojlero-zderzak przedni (niższy niż standardowo, o sportowym wyglądzie, z wbudowanymi halogenami), inny tylny zderzak – z miejscem na dwururowy w wersji 24v i jednorurowy w wersji 12v wydech z chromowanymi końcówkami, fabryczny tylny spojler, inne felgi aluminiowe – dostępne tylko w tym modelu, inne światła przednie – dzielone dwureflektorowe (osobny halogen do świateł drogowych), bardzo stylowy napis Omega 3000 po lewej i Opel po prawej stronie klapy bagażnika, plastikowe nakładki za nadkolami przednimi (poniżej linii listew ozdobnych, pomiędzy przednim nadkolem a przednimi drzwiami). Oprócz zmian zewnętrznych, były także zmiany wewnętrzne: fabryczne kubełkowe półskórzane fotele firmy Recaro, kierownica z napisem "Omega 3000" obszyta skórą, progi o przekroju kwadratu (a nie owalnym jak w zwykłych Omegach) z elementami aluminium. Całości ogólnego wrażenia wysokiej klasy i smaku dopełniały wskaźniki a właściwie prędkościomierz, który kończył się na prędkości 280 km/h.

Samochód wyposażony był w standardową, pięciobiegową ręczną skrzynię biegów, za pośrednictwem której moc przekazywana była na tylne koła. Jak na rasowy samochód sportowy przystało, Omega 3000 wyposażona była standardowo w szperę (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) o stopniu 45%. Dzięki tym przeróbkom samochód w wersji ze skrzynią manulną osiągał przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,6 s oraz 0-160 km/h około 17 s (to całkiem przyzwoite rezultaty jeśli uzmysłowimy sobie, że samochód ten ważył ponad 1500 kg wraz z kierowcą). Prędkość mocniejszej wersji to 240 km/h.

Omega 3000 była produkowana w dwóch wersjach nadwozia oraz dwóch wersjach silników – po roku 1991 przeprowadzono nieco zmian kosmetycznych (typowy face-lifting, np. przydymiono tylne światła) nie zmieniających w większym stopniu wyglądu samochodu oraz zastąpiono silnik 3.0 o mocy 177 KM z 12-zaworami, nowym silnikiem 24-zaworowym z doładowaniem w systemie Dual Ram. W efekcie tego fabryczna moc wzrosła ze 177 do 204 KM a moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.

Model 3000 12v 3000 24v
Cylindry/Zawory Rzędowy 6 cyl. / 12v Rzędowy 6 cyl. / 24v
Średnica cylindra × Skok tłoka (mm) 92,0 × 86,0 mm
Pojemność skok.³ 2969 cm³ 2968 cm³
Sprężanie 9,2:1 10:1
Moc. Maksymalna 130 kW (177 KM) przy 5800 obr. 1/min 150 kW (204 KM) przy 6000 obr. 1/min
Max. moment obr. 240 Nm przy 4200 obr. 1/min 270 Nm przy 3600 obr. 1/min
Prędkość maksymalna 225 km/h 240 km/h
Przyśpieszenie 0–100 km/h 9,0 s 7,6 s
Rozmiar ogumienia 7,0Jx15 (205/65/15)
Średnie spalanie l/100 km 11,0 l 10,4 l
Ciężar własny 1455 kg (auto przygotowane do jazdy) 1465 kg (auto przygotowane do jazdy)

19 maja 2020   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Hubert_ceglarek11 | Blogi