Informacje o oplu+tabelka
Omega 3000 była lekko zmodyfikowaną wersją sedana Omega A. Różnice zewnętrzne, w stosunku do modelu "fabrycznego", były następujące: obniżone i utwardzone nadwozie, inny spojlero-zderzak przedni (niższy niż standardowo, o sportowym wyglądzie, z wbudowanymi halogenami), inny tylny zderzak – z miejscem na dwururowy w wersji 24v i jednorurowy w wersji 12v wydech z chromowanymi końcówkami, fabryczny tylny spojler, inne felgi aluminiowe – dostępne tylko w tym modelu, inne światła przednie – dzielone dwureflektorowe (osobny halogen do świateł drogowych), bardzo stylowy napis Omega 3000 po lewej i Opel po prawej stronie klapy bagażnika, plastikowe nakładki za nadkolami przednimi (poniżej linii listew ozdobnych, pomiędzy przednim nadkolem a przednimi drzwiami). Oprócz zmian zewnętrznych, były także zmiany wewnętrzne: fabryczne kubełkowe półskórzane fotele firmy Recaro, kierownica z napisem "Omega 3000" obszyta skórą, progi o przekroju kwadratu (a nie owalnym jak w zwykłych Omegach) z elementami aluminium. Całości ogólnego wrażenia wysokiej klasy i smaku dopełniały wskaźniki a właściwie prędkościomierz, który kończył się na prędkości 280 km/h.
Samochód wyposażony był w standardową, pięciobiegową ręczną skrzynię biegów, za pośrednictwem której moc przekazywana była na tylne koła. Jak na rasowy samochód sportowy przystało, Omega 3000 wyposażona była standardowo w szperę (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) o stopniu 45%. Dzięki tym przeróbkom samochód w wersji ze skrzynią manulną osiągał przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,6 s oraz 0-160 km/h około 17 s (to całkiem przyzwoite rezultaty jeśli uzmysłowimy sobie, że samochód ten ważył ponad 1500 kg wraz z kierowcą). Prędkość mocniejszej wersji to 240 km/h.
Omega 3000 była produkowana w dwóch wersjach nadwozia oraz dwóch wersjach silników – po roku 1991 przeprowadzono nieco zmian kosmetycznych (typowy face-lifting, np. przydymiono tylne światła) nie zmieniających w większym stopniu wyglądu samochodu oraz zastąpiono silnik 3.0 o mocy 177 KM z 12-zaworami, nowym silnikiem 24-zaworowym z doładowaniem w systemie Dual Ram. W efekcie tego fabryczna moc wzrosła ze 177 do 204 KM a moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.
Model | 3000 12v | 3000 24v |
Cylindry/Zawory | Rzędowy 6 cyl. / 12v | Rzędowy 6 cyl. / 24v |
Średnica cylindra × Skok tłoka (mm) | 92,0 × 86,0 mm | |
Pojemność skok.³ | 2969 cm³ | 2968 cm³ |
Sprężanie | 9,2:1 | 10:1 |
Moc. Maksymalna | 130 kW (177 KM) przy 5800 obr. 1/min | 150 kW (204 KM) przy 6000 obr. 1/min |
Max. moment obr. | 240 Nm przy 4200 obr. 1/min | 270 Nm przy 3600 obr. 1/min |
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 240 km/h |
Przyśpieszenie 0–100 km/h | 9,0 s | 7,6 s |
Rozmiar ogumienia | 7,0Jx15 (205/65/15) | |
Średnie spalanie l/100 km | 11,0 l | 10,4 l |
Ciężar własny | 1455 kg (auto przygotowane do jazdy) | 1465 kg (auto przygotowane do jazdy) |
Dodaj komentarz